Äntligen lite lugn

Det har minst sagt varit full fart för oss i vår lilla familj, farit runt och hållt på. Egentligen är det inte så många ställen vi vart på men julklapparna ska med över allt och med ett litet barn i familjen får man räkna med en del klappar stora som små, mest dom stora. Vi har i alla fall haft en underbar jul och det här var min "första" med Thyra eftersom att jag låg i sängen med kräksjukan förra julen var jag inte riktigt delaktig men i år va det andra bullar. Och det har verkligen vart underbart, mysigt och bara bäst helt enkelt. Thyra vart väldigt rädd för tomten men skulle ändå ta emot ett paket och artigt säga tack med en del gråt i halsen, hon va så rädd att hon skaka i hela kroppen.

På julafton va vi först över till Andreas syster Cizzi och Magnus, Wilma och Wincent var där med. Vi åt en mysig jullunch och öppna paket, det var jätte mysigt, men jag mådde inte så bra, fick en liten allergichock av hunden så hade lite andningsproblem men det ordnade upp sig senare. Vi hade jätte mysigt och roliga paket fick vi också, ni ska få se en bild på klappen jag fick som skulle ge mig och Andreas en del mysiga stunder ; ) haha roligt var det. Vid tre tog vi alla en promenad till pappa där vårt nästa stopp var, emil och min kusin mötte oss med hunden som vart hos pappa undertiden vi vart hos Cizzi. När vi kom dit va det full rulle och Farbror tompa var redan lila om läpparna efter rövinet. Där vart det julmiddag, och jag måste säga att jag verkligen verkligen INTE gillar julbord, vi går inte ihop, jag äter bara köttbullar och en skinkmacka, medans andra går upp under jul går jag ner i vikt för det finns inget som jag tycker om, jag lever på julgodiset mumms! Men i år hade farbror tomas fru gjort guacamole haha det va gott!! Min pappa var jultomte och Thyra vart som sagt livrädd, men är det inte så när man är liten att man ska vara rädd för tomten, äsch när han hade gott var allt bra igen och Thyra fick det största paketet av alla barn och hon var över lycklig, en rosa gunghäst som gnäggar och lyfter på huvudet, hon älskade den men vart lite fundersam över vart hjälmen var, man måste ha hjälm när man rider så vi får se om hon kanske får ta min gammla fina sammets hjälm : ). Hon lekte massor med mina söta kusiner som har blvit så himmla stora. Min farbror försökte ha allvarliga sammtal med min dotter och göra nack svinngar på hennes häst eftersom att Thyra fått för sig att hästen bitit henne. Han försökte inte lära henne att säga tomas heller utan han gick under namnet  "moffas brorsa", är det något min farbror kan så är det att hålla låda, extrem är han men oj va roligt man har det jämt. Thyra skratta och busa med honom, vi gick över till pappas hus för att lägga Thyra vid nio och sen se på film, men Thyra somnade halv elva istället och vi var helt slut, men film vart det, step up som jag velat se hur länge som helst nu ska jag bara se tvåan. Det va en bra julafton i alla fall med underbart sällskap och fina julklappar, Thyra tackar och vi med.

Igår åkte vi över till mamma och bosse och här som tur var, va julmaten slut så här fick vi kyckling med god sås och potatis och det va så gått, känndes som jag slängde i mig maten för att jag va så hungrig.
Innan fick Thyra öppna massa julklappar och fick ett litet kök med massor av tillbehör och hon började direkt servera kaffe och mata dockan i hennes nya dockmatstol, jag och Andreas fick 1800 kr på beckers eftersom att vi ska byta rum med thyra efter nyår. Hon ska få det stora då hon har större nytta av ett stort rum, men våra färger duger inte jag ska göra hennes rum till världens finaste, sen ska vi se om pengarna räcker ska vi köpa tapet till köket också, men det va så bra och pengar på ikea av pappa så vi kan lägga till lite nya möbler som behövs till hennes rum också : ) vi är så glada. Men jag vill börja nu orkar inte vänta till efter nyår jag vill åk idag och titta på tapeter!!!
Efter middagen spelade vi ett spel som handlar om mat,ettiket,dricka, och en fråga med övrigt, en frågesport och med en kock och två som utbildar sig så skulle man ju kunna tro att någon av dom var vinnaren men icke, den som vann spelet heter SANNA!!! haha jag vann!! mohaha. Efter det gick Mickis och skrev lappar till scharader och det va dom sjukaste och lättaste sakerna jag någonsin vart med om men vi hade kul och det var länge sen jag skrattade så mycket, alla skrattade så vi höll på att få kramp i magen till och med mamma och bosse var med och drog av några scharader, det va riktigt mysigt och roligt.
Kvällen slutade på ett annat sett men jäklar va mysigt vi har haft i två dagar nu, det har nästan vart skönt att inte behöva vara hemma. Thyra fick sova inne hos mamma och Bosse i natt så jag har fått sovit hela natten och vaknade halv elva så jag är alldeles utvilad jätte skönt.

Om en timme ska vi till min mormor på julfika och julklapps utdelning till dom små i alla fall, alla kusiner är där så det ska bli trevligt att träffa dom det av ett tag sen jag träffade Malin och Emelie. Tänkte lägga upp bilder lite senare vi är fortfarande hos mamma så jag tar det ikväll, tror att det är över två hundra bilder men några ska väll visas.

Men nu ska jag fixa till mig för snart är det vidare till nästa ställe. 


Hej då så länge!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0