Idag är det dagen före julafton!

Hej hej, har inte haft tid att skriva något det har vart full rulle hela helgen och även igår. Igår va vi och handla alla julklappar till syskon och deras respektive och kusiner. Det tog längre tid än vi trott och kom hem med en hel del påsar. Men så skönt att det blev klart igår för idag har vi bara tagit det lungt. Igår klädde vi granen också och har slagit in alla paket och lagt under granen. Thyra har redan öppnat alla sina paket nästan men känns som att det inte spelar roll om hon öppnar dom idag hon förstår ändå inte vilken dag som är julafton, men några sparar vi tills imorgon. Hon hjälpte till och klä granen också dock bara en liten del av den, så just där hänger det massa kulor väldigt tätt haha men fint blev det ändå, jag är glad att hon inte har kommit in i åldern där dom gör smällkarameller på dagis så man måste lägga dom i granen, än så länge får jag ha det som jag vill.

Idag har vi vart hemma hos vänner till oss och andreas har hjälpt till och målat och thyra har lekt med deras dotter och jag suttit och tagit det lungt och tittat på när frun i huset slagit in paket. Men det va kul och Thyra har fått leka av sig, somnade som en stock när vi gick hem. När vi kom hem kom hunden albin till oss, vi ska passa honom i några dagar, så vi har vart ute och gått med honom en stund. Nu väntar vi på Andreas syster med familj som ska komma till oss så här före julafton och mysa lite. Vi har bestämmt oss för att inte göra julskinka i år, tradition för mig och jag älskar när man får äta första skinkmackan för julen, det är så gott. Men med tanke på att vi inte är hemma något den här julen tyckte andreas att det inte var någon ide och han har väl rätt men vill ändå så gärna, får s om vi ändrar oss.

Imogon ska vi först till Cizzi, sen vidare till pappa och dan efter ska vi till mamma och dan efter det ska vi till mormor, vi kommer inte sova hemma dom kvällarna, så vi kommer inte vara hemma på tre dagar. Men jag fick gran i alla fall trotts att vi inte ska vara hemma så lite nöjd är man. Skulle också vilja ha snö mendet verkar inte komma någon.



    



   

   



Eftersom att vi har ett ganska tajt schema imorgon hinner jag nog inte skriva något.
Så jag vill önska alla en riktigt bra och mysig jul.

God Jul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0