Halva dagen tråkig halva dagen rolig.

Go kväll, första halvan av dagen har jag haft riktigt tråkigt. För det först har jag sovit jätte dåligt i natt så va inte jätte pigg när Thyra vaknade kl åtta i morse. Men det var bara att gå upp för att hinna lämna henne på dagis innan nio. Andreas gick till läkarn och jag till dagis sen mötes vi utanför läkarn och gick hem, han la sig och sov en stund och jag kan inte somna om när jag väl gått upp så jag kolla på en film. Andreas skulle ha jobbat kl halv två men fick åka halv tolv i stället.

Jag har försökt plugga lite men det blev liksom inte så mycket, men jag har inte kollat på film eller på tv utan lyssnat på massa musik på datan med hög volym och bara stirrat upp i taket TRÅKIGT!!! och ingt gjort fick jag heller. Ringde isa på hennes lunch vi snacka lite skit men som vanligt har hon något att göra och kan alltså aldrig prata, jag fattar inte varför vänner med jobb alltid har viktigare saker på dagarna än att sitta och snacka med en ensam och uttråkad vän, konstigt det där : )

Hämtade Thyra i regnet kl tre och hon var lika slut som vanligt och har blivit dålig i magen igen och dom säger att magsjuka har börjat gå på dagis nu bläää min absolut värsta sjukdom att få ,så nu väntar jag bara på att den kommer, innan julafton får man hoppas.
Men den andra halvan av dagen har vart rolig som sagt, efter att jag kommit hem med Thyra blev den mycket bättre, hon har vart hel underbar idag. Vi lagade pannkakor och sen efter maten har hon myst massor med mig, gosat, kramats och pussats i mängder helt underbart. Så dagen kunde inte slutat bättre. Nu sver hon sött i sängen med sin gose kanin, men hon hostar väldigt mycket nu kanske ska gå in med lite host medicin snart.

En rolig sak till som hände idag var att vi såg en lapp vid sopptunnorna när vi va på väg till dagis. Det är en familj som bor på samma gård som oss som vill byta deras trea på nedre botten till en annan så andreas ringde honom idag och han ska komma och kolla på vår lägenhet imorgon så får vi se vad han tycker. Hoppas han vill byta för vi vill jätte gärna ha en lägenhet med lite tomt och just den trean är så jätte bra gjord med kök och vardagsrum i ett kan man säga helt underbart jag älskar verkligen den där trean, våran ser lite annorlunda ut. Men visst det är med blandade kännslor jag vill flytta, vi har ju gjort om vår lägenhet så som vi vill ha den med målande och lite små saker som vi inte kan ta med oss, men då får vi börja om från början vilket egentligen inte gör varken mig eller Andreas så mycket men vi får se hur det går han kanske inte alls är intresserad, det kan nämligen vara så att det ligger för nära där han bor nu då får vi helt enkelt söka om två år.

Nu ska jag koka te och rosta mackor och fortsätta titta på 90210 på tv400. Ha en trevlig kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0