Hallå i sjukstugan!!

Vi vaknade 7 i morse, Thyra hade då 39 graders feber och kokhet. Stackars liten hon mår inte alls bra, vi har tillbringat morgonen i sängen och tittat på barnen i bullerbyn. Hon är verkligen helt slut, hon skulle aldrig ligga still ens i 10 minuter om hon var frisk. Hon har fått någon äcklig medicin också som hon inte alls tycker om så vi kämpar järnet med att få i henne den. Riktig sjukstuga är va det är, man får liksom tänka om med allt, mat och grejer. Vi har ju pallrat oss ner till ica i alla fall och inhandlat middagen, kocken och jag ska laga lasagne får se hur det går. Så min lilla pärla är alldeles "huk" som hon säger, sötnos.

Nu ligger hon och sover i alla fall så det är skönt, men det är inte kul när hon är sjuk dom känns ju så hjälplösa. Andreas jobbar till tre tror jag och jag vill verkligen att han ska komma hem nu. Jag blir galen av att gå hemma själv det är så jäklars tråkigt. Sen ser jag allt som måste göras och kan absolut inte koppla av förens det är gjort, högst upp på listan står STÄDNING, fan va stökigt det är jag blir tokig.Thyra springer alltid rakt in med sina skor så det är grus överallt. så antingen väntar jag på andreas eller så gör jag det bara själv helt enkelt för det är ju ett tag tills han kommer hem och vet faktiskt inte om jag kan vänta så länge.


Va det någon som såg färjan igår?? det gjorde jag och det är verkligen roligt fast på det där tragiska viset, jag tycker så synd om vissa människor och alla är typ helt apraka. Men det kan ju vara ganska så kul att åka på kryssning. Men om jag ska åka på kryssning igen så ska jag helt klart vara med på raggarskolan hahaha.

 

Nu ska jag lägga mig och vila med Thyra tror jag, ha det så bra så länge!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0