Övningskört!

Jaha god morgon då alla glada!! Idag kom jag till jobbet väldigt tidigt, en halvtimme.  Men det är ganska skönt för det är ingen som kommer så tidigt, jag fick sitta i lugn och ro och äta min frukost härligt.
        

Jag vill berätta om min övningskörning som jag har gjort nu två dagar, väldans roligt är det. För några år sedan gjorde jag ett försök till att övningsköra men det gick inte så bra och jag la det på hyllan. Men nu är jag på det igen och gud av kul dte är att köra bil, jag är inte så överdrivet bra men jag kan köra, har lite svårt att hitta dragläge men det kommer.  Fick bara kärringstopp tre gånger haha, och första gången var det bara en bil som tutade på mig en tjurig gamal gubbe, fy för dem haha. En sak som jag inte fattar att jag kan glömma är att ta på mig säkerhetsbältet innan jag börjar åka, bosse har frågat mig varje gång efter att jag åkt en lite bit om jag inte har glömt något och jo det har jag ju, det där jäkla bältet så jag lär ju blir en trafikfara för mig själv. Det är i alla fall väldigt roligt, jag vill ha körkort nu, då kan jag köra runt alla som vill om dem har bil och bensin så klart :) igår körde jag i mer än en timme med Bosse, jag frågade honom om han skulle känna sig säker om jag hade körkort och körde bilen, men det skulle han inte haha. Vi åkte först lite i bro där det inte åker några bilar, sen körde jag runt i kungsängen och bro och en tur till håbo tibble vart det också, en snabbis på motorväg med. Jag har lite svårt med att hålla farten också, har en aning mycket fart i vissa svängar, men annars går det ganska bra. Jag vill köra mer nu.

Men nu ska jag fortsätta jobba lite, hörs senare!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0