Onsdag

Usch va dålig jag har blivit på att skriva, jag vet att det är "många" som blir besvikna när jag inte uppdaterar haha. Men det har vart mycket med skolan och haft saker att göra varje dag så när jag väl får koppla av så liggar jag bara i soffan.  Det händer inte så mycket just nu, skola, träningar massa besök och mängder av bus med Thyra. Hon har vart på dagis två dagar i rad nu, så vi får se hur länge det håller. Det är ju inte världens kris om hon blir sjuk, vi har mängder med familj som mer än gärna är hemma och hjälper till när inte jag och Andreas kan vara hemma. Det är verkligen nackdelen med att plugga, jag kan inte missa en lektion för då försämras betyget och jag får massor av rest att göra och jag vill ju inget häldre än att vara hemma med min lill tjej när hon är sjuk. Så just nu käns det så där att plugga faktiskt, vill jätte gärna börja jobba, då kan man vara hemma utan att få jätte dåligt samvete, men men jag måste hålla ut så jag får min utbildning någongång¨.

I helgen hände det saker hela tiden, vi va och titta på lillebror Emil när han spelade match, han är så väldigt väldigt duktig min bror. Dom vann så det va kul, Thyra tycker inte att det är så kul att se på hockey hon gillar mer ismaskinen, förstårligt ibland haha. Efter det fick vi skynda oss hem till pappa och fixa oss för att åka till Andreas syster Cizzi och hennes kille som fyllt 30!!! Vi var lite oroliga för det var knappt någon vi kände och alla var nästan över 30 eller väldigt nära inpå :), men vi hade väldigt roligt faktiskt, jag var så gott som nykter och då ser man allt och kan skratta åt alla andra :). Det var en tjej där eller kvinna ska man nog säga, jag blev förvånad över hur full hon kunde bli, fast vi hade ju blivit förvarnade om att det troligtvis skulle bli så men blev ändå så jävla överraskad, jag har nog fortfarande inte kommit över det haha. Jag och Andreas kunde inte sluta titta på henne det var helt makalöst haha. Men det var väligt kul och hon förgyllde min kväll.

Söndagen tillbringde jag min kväll i sporthallen, vi hade b-lags match. Jag trodde inte att det skulle gå så bra för mig för jag var sjukt trött och det är väldigt jobbigt för mig att springa ute nu när det är så väldigt kallt. Jag har astma och när det är så här kallt ute och man ska värma upp så får jag nästan astma anfall innan matchen ens har börjat, typ som kramp i lungerna. När matchen börja klarade jag mig en period ( på ren vilja) sen va det ganska så kört, men jag vilade andra perioden och spelade tredje igen och då gick det mycket bättre, konstigt det där. Men det blev ett mål för min del men  tyvärr förlust till oss.  Men jag tyckte att det var ganska kul att spela ändå.

Den här veckan har inte varit så händelserik och kommer nog inte bli så mycket roligare. Ska försöka gå ut och springa med Andreas en liten stund ikväll, måste verkligen få upp flåset igen, har missat en del fys den senaste tiden på grund av att Andreas jobbar ganska så sent, så det blir till att komma sent varje gång. Det är nog mycket det som gjort att astman blivit sämre också. Måste ta mig i kragen,  jag vill verkligen vinna och spela hela matchen på söndag, vägrar förlora mot åkersberga igen!!!

Skriver kanske mer senare, ha en bra dag så länge!

 





 

Thyra är väldigt duktg på att ta kort på sig själv, undra vem hon kan ha lärt sig det ifrån hmmm,


Kommentarer
Postat av: Andreas

MEN SNYGG BILD hahaa . kunde du inte ha skrivit lite mer ? :D älskar dej mitt hjärta

2009-02-20 @ 18:18:45
Postat av: Malin

Vilken fin kjol!

Vad söta ni är!

<3

2009-02-21 @ 20:09:00
URL: http://mauo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0