Emil i Lönneberga och plugg

Just nu sitter och ligger jag och Thyra i soffan, vi tittar på Emil i Lönneberga. Thyra är lite trött och har lagt sig i soffan med sin kanin och själv lagt filten över sig.  Ibland säger hon nått om Andreas och fortsätter att titta. Hon är så söt, idag har jag och Thyr a haft det mysigt, Andreas har vart och hjälpt en kompis med lite saker så jag och Thyra somnade i sängen och sov en stund sen har vi lagat mat och jag satte på lite musik och då dansade vi lite i vardagsrummet och Thyra hjälpte mig att rensa min garderob så nu är den fin igen.

Tidigare i morse åkte jag till skolan en stund det var skönt att komma tillbaka igen och jag fick lite hjälp med texten, så fort Thyra har somnat ska jag fortsätta med den. På vägen hem fick jag springa in och handla grädde och sylt för att få äta pannkakor när jag sen kom hem. Dom var goda men Andreas hade haft i lite för mycket bubbelvatten så dom va lite hängiga, saken med bubbelvatten är att det ska bli knaprigt men man ska bara ha ungefär en matsked i, men Andreas hade istället 3 dl för att den första pannkakan inte va knaprig alls så han hällde i lite till haha och han ska vara kock?! Men det gick ner och jag känner ingen smak i alla fall så det kunde egentligen vart vad som helst så jag ska inte klaga.

Ja mer än så har det inte vart idag, imorgon kommer cizzi och barnen och leker lite. På kvälln lir det nog bara jag och Andreas och Thyra kanske kan hyra film ska bli så mysigt att bara vara vi. Men nu ska trollet sova och jag fortsätta plugga.

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0