God morgon!

Idag är det nästan finare väder ute än igår, himmlen är klarblå och sol är det också. Så mysigt vi måste nog gå ut och ta en promenad i det fina vädret, nackdelen är att det oftast är extremt kallt ute och Thyra blir alldeles röd i ansiktet, men en stund ska hon nog klara.

Thyra mådde inte alls så bra igår, vi vet inte va det var men hon hade ingen feber eller så utan var bara så väldigt ledsen, innan vi gick och la hos började hon gråta hysteriskt igen, hon var otröstlig. Hon har vart så förut när hon var lite mindre och vi började gå på öppna förskolan, det är mycket nya intryck och då blir det massa mardrömmar. Som inatt hon va verkligen rädd och ropa efter mamma sin, hon va rädd att jag skulle försvinna eller så misstänkte vi att hon kanske kunde ha lite växtverk, det är så jobbigt när hon inte riktigt kan svara på vad det är, jag fråga om hon hade ont i magen och det hade hon, jag fråga om hon hade ont i benen och det hade hon, jag fråga om hon hade ont i huvudet och det hade hon så det vart hela kroppen tillslut, inte riktigt så att man fick någon klarhet i varför hon grät.

På dagarna duger jag inte till mycket för Thyra utan pappa är det som gäller, hela tiden är det pappa hit och pappa dit inte mig, men på natten då ska hon minsan bara vara med mig det är då jag får komma in, men jag antar att när hon är rädd så är det mig hon vill ha nära och när det är leka och bus som gäller så är det Andreas, men dom två kan man verkligen bli tokig på ibland dom kan busa dom, älskar dom så otroligt mycket ändå!!!
Så idag är jag väldigt trött, första timmen innan hon somna så skulle hon ligga på mig så jag var tvungen att sitta upp och sova så ryggen värker lite också men vad gör man inte skulle aldrig byta vår livsstil vi har nu mot någonting annat. Gud va jag älskar min lilla familj, vi gör verkligen allt tillsammans, det är faktiskt inte många unga föräldrar som har det så bra som vi inte här i alla fall, och jag vet nog att det var en del som trodde att vi aldrig skulle hålla, jag ska erkänna att det inte vart lätt alla gånger men är man bestämmd och har så bra backup som v har så är det inte så svårt att lyckas.

Nu sitter Thyra bredvid mig och gosar med sin kanin och kollar på atrid lindgrens jul för andra gångn den här morgonen haha astrid lindgrens filmer går om och om igen här hemma hon verkligen avgudar dm filmerna. jaha nähe nu ska jag börja med lite frukost till Andreas och sen väcka honom, jag fick stor frukost när jag vaknade igår så nu ska han få idag.

Hoppas alla får en trevlig dag i solljuset.

Kommentarer
Postat av: mickis

ja, ni är verkligen världens goaste familj! :)

puss

2009-01-02 @ 13:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0