Min nyårsafton

Då ska vi se, igår va det nyårsafton och vi hade middag hos oss. Efter att ha tapetserat och målat i två dagar så va vi rätt så slitna alla tre men gick upp kl åtta i alla fall för att åka till willys innan alla andra människor skulle dit och handla det dom glömt till kvällen. Vid halv elva va vi hemma igen och fick börja städa här hemma och det vart väll en två tre dammsugningar på grund av den där jävlans granen som barrar så fort man går förbi. Men till slut vart det bra. Andreas började tidigt att förbereda maten. Isa kom lite tidigare och lekte med Thyra och hjälpte oss med det vi behövde. Vid sju kom resten av gästerna, Johanna, Maria och Stoffe och deras son Linus, Emil och mickis. Det var bara vi men det var skönt, jag och Andreas var jätte trötta.
Middagen va jätte god, Andreas hade gjort ett bra jobb, det vart en del rester över så vi åt det även idag gott gott. Potatisgratäng med biff i ugn, sallad och vitlöksbröd så himmla gott och till efterätt blev det pannacotta med hallonsås, och efter det ostbricka och snacks. Vi spelade lite spela och skratta och prata, Thyra och Linus lekte hela kvällen och tillslut somnade dom båda två vid nio. Tiden gick jättefort helt plötsligt va den halv tolv och då ville jag börja förbereda för tolvslaget, vet fortfarande inte va det va jag ville förbereda men jag ville väll bara ut på balkongen och se fyrverkerier, jag älskar fyrverkerier men jag önskar att dom var lika stora som det var sista dagen av vattenfestivalen som fanns är jag var liten, de fyrverkerier man ser på nyårsafton är ju ingenting om man jämför med dom från vattenfestivalen. Thyra vaknd lagom till tolvslaget precis som förra nyår.
Vi hade det jätte kul och trevligt, det är så här ett nytt år ska firas enligt mig. Det där med stor fest förlorade jag intresset för i samband med att Thyra ploppa ut.
Både jag och Andreas var nyktra, där ser man va vuxen man har blivit då, det var väll egentligen bara min kära bor som var lite på lyset haha. Vi hade kul, barnen hade kul och nu är det äntligen lite lugn och ro som gäller i några dagar. Man märker på Thyra direkt när det har vart mycket, nu på kvällen när hon skulle sova började hon helt plötsligt bara hysteriskt gråta i nästan en timme, tillslut somnade hon hos oss i soffan typ halv elva, men hon blir jätte orolig i kroppen när det är mycket som händer. Jag tror inte vi haft en lugn dag sedan julafton huua en hel vecka med full rulle och sen har vi bytt rum så hon måste vara helt slut min lilla älskling. Men nu ska ni få se lite bilder från vår lyckade middag. Just det har ÄNTLIGEN  kastat ut den där granen Andreas gjorde det i morse, så skönt nu slipper man barr i fötterna skönt. Nu längtar vi till sommaren haha.

    

 

   

   

   

   

   

   

   

   




Där va lite bilder. Idag har vi tagit det så lungt vi bara kunnat. Stoffe och Linus mötte oss ute i det jätte vackra vädret sen följde dom med oss hemma så Thyra och Linus fick leka lite. När dom gått hem gick vi ner till ica och hyrde två filmer, en som jag ville se och en som Andreas ville se, det blev Brudens bäste man och Hancock gissa filke fil som hör till vilken person haha, vi har precis börjat titta på hancock och jag börjar bli lite sömning, det blir jag alltid när vi ser på film, slutar oftast med att jag somnar i Andreas knä men det är ju så mysigt, Nu ska vi fortsätta titta och mysa imorgon ska vi ut på nya äventyr så god natt och dröm så sött ni kan.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0