Trött men glad ändå

Hej hej, idag har vi vart i simhallen alla tre och badat. Thyra älskar att vara i simhallen, hon har armpuffar och flyter helt själv i vattnet och skrattar hel tiden. När vi kom hem igen va Thyra jätte trött och somnade som en stock och tätt efter hamnade Andreas i sängen och båda fick jag väcka vid halv fem för annars skulle ingen av dom somna på kvällen. Medans dom sov kollade jag på brudens bäste man som vi hyrde igår, jag har en liten grej som jag måste göra ochdet är att alltid titta på filmen en gång till innan jag lämnar in den, vet inte varför men jag gör det bara, samma sak med filmer vi köper eller laddar ner, och det finns filmer jag kan titta på om och om igen senast var sex in the city och mamma mia. Men är det bra filmer så är det.

Kl sex gick vi hem till stoffe och maria, andreas skulle fixa sin tatuering och Thyra och Linus lekte en stund. Jag och Thyra gick hem vid sju för att  göra tiramisu och kolla film med Mickis. Jag älskar tiramisu och har alltid velat göra det egen så idag hittade jag ett enkelt recept och gjorde en egen. Den vart god men en aning mycket baileys bara, själva smeten som är emellan kexen vart grymmt god men kommer lite skym undan för dom nerdränkta kexen. Saken är att i receptet står det klart och tydligt att man inte ska dränka dom i kaffet och baileysen utan doppa dom så att dom blir fuktiga på båda sidor men jag råkade visst dränka dom så detfår jag göra om nästa gång men den vart god och Andreas kommer nog gilla den men jag tycker den smakade för starkt, ska nog göra om den imorgon tror jag haha.
Så nu sitter jag och mickis här, när som helst kommer Andreas hem med sin nya fina tatuering som han skickade bild på nyss. Thyra somnade halv tio efter lite bråk, men i sitt eget rum och säng så vi får se hur länge hon sover där i natt.

Men nu ska jag fortsätta mysa och bara ta det lungt och kolla på filmen. Hoppas ni haft en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0