vilken dag är det idag?

God morgon!
Jag har hållt på hela veckan med att blanda ihop dagar, idag kändes det som en lördag men jag kom på att de var fredag, det lir nog lätt så när man går hemma mcket och när Andreas okså är hemma käns det som helg hela tiden.

Igår spenderade vi halva dagen på Astrid Lindgrens sjukhus, jag verkligen verkligen ogillar sjukhus, Astrid Lindgrens sjukhus är faktiskt ganska så fint och trevlig så där går det bra men radiumhemmet som vi var på senare gaa jag ville bara kräkas!!! När vi kom fram så gick vi upp på barnröntgen för att göra ultraljud på hennes knölar, det gick väldigt bra och inte i närheten av jobbigt för oss och det var klart på en kvart. Jag kan inte för mitt liv förstå hur dom överhuvudtaget kan se något på skärmen när dom gör ultraljud, det är bara svart och massa ljusa bubblor, såg ut om ett monster. Vi försökte även där försöka få något form av svar om vad det skulle kunna vara, vi frågar alla bara för att få veta något men alla ger samma svamliga svar och vi går där ifrån med lika mycket oro och ännu mer frågor käns det som, men men nu är det gjort och det är skönt.

Thyra fick sova en stund medans jag, Andreas och mamma tog en fika, det enda jag fick i mig var en loka och en av minna bullar som vi hade med oss. Nu skulle vi på punktion på Radiumhemmet, bara namnet gör mig nervös och jag ville verkligen inte gå dit. Men efter ett tag var vi så illa tvungna, det första jag ser när vi kommer innan för dörren är ett rum där det står cancerinformation läskigt! vi går runt där nere för att ta oss till hissen och det var lite svårt att hitta när vi till slut kommer upp blir Andreas nervös och börjar känna sig orolig och jag känner mig alldeles ledsen, men som tur är får vi komma in nästan på en gång och när vi gör det blir Thyra helt hysterisk, hon känner till läkare nu och börjar gråta så fort hon ser en.
Dom sa att hon inte skulle känna något, för vi hade haft på bedövnings salva innan men ni skulle bara veta, när dom väl stack nålen i knölen skrek hon till och man såg i ögonen på henne hur ont det gjorde, man vet verkligen inte vart man ska ta vägen när det blir så, det tog bara tre sekunder men dom tre sekunderna kändes som en evighet när det väl hände. Det skär i hjärtat och se henne vara ledsen och ha ont. Men efter var det ganska så lungt och hon fick en god glass och då var allt borta, men Andreas skakade efter och jag och mamma var nog ganska så matta och jag ville bara gråta och fort gå där ifrån. Men nu har vi gjort allt och kan bara vänta på svaren nu. Vi känner oss ganska så lugn faktiskt, jag är inte lika orolig som jag va för några dagar sedan, det lutar mer och mer mot att det faktisk bara är en inflammaton eller infektion så vi får se. Thyra var jätte jätte duktig igår. hon är verkligen riktig duktig!

Sådär såg våran dag ut igår, pappa kom och hälsade på och sen va det träning för min och Andreas del. Jag har vart så orolig för den där dagen så på kvällen hade jag världens huvudverk, det var längesen jag haft så ont men det var väll för att allt släppte, nu är det gjort och hoppas verklige att vi inte behöver vara där igen någonsin!!!


         
Lite bilder från 2009 så här långt

   

   

   

   

   


Det underbaraste som finns!!

Ha en trevlig dag i det fina vädret nu!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0