Drar igång igen.

Hallå alla glada!!

Tänkte att jag skulle börja blogga igen, jag vet att det är många som vill det och nu ska jag bara sprida det så jag får tillbaka alla mina läsare haha låter som jag hade massor men så är verkligen inte fallet. Men Ewa och Mickis förväntar jag mig i alla fall.

Nu är jag klar med skolan för den här terminen och kan numera kalla mig för matematik och svenska lärare tror jag. Det har vart en tuff termin och nu är den äntigen över men kul har de vart också. Har haft sex veckors praktik och det var riktigt roligt det är så jävla svårt bara att komma på roliga och bra ideer för lektioner, men det gick ju tillslut och nu väntar jag bara på mitt betyg.

Just nu sitter jag i en reception på ett kontorshotell, det är min vän Ella som fixat detta jobb till mig i tre veckor nu så det tackar jag för. Jag har redan klarat en hel vecka typ och trivs faktiskt väldigt bra. Det är roliga människor som jobbar här och min uppgift är att serva dem med frukt, kakor och påfyllning av kaffemaskinen och svara i telefon vilket jag är väldigt bra på om jag får säga det själv. eller ja nu ljög jag lite, jag hatar att svara i telefon och jag har växeln kopplad till mobilen så jag kan inte missa samtalen med flit för att mobilen ligger där i fickan hela tiden, det jobbigaste av allt är när jag står någonstan där det är mycket folk och det ringer, då måste jag springa ifrån så att ingen hör mig haha jag är en sån tönt och folket här måste tycka att jag är lite skum. Förra veckan blev jag upplärd av hon som jobbar här i vanliga fall och jäklar vilken krut tant det va, jag skratta nästa hela tiden och gör även nu då jag hör hennes röst i huvudet hela tiden, varje liten sak jag ska göra. En väldigt tuff tant!!

Men hur kul det än är att jobba här så är jag otroligt lycklig över att jag valt rätt yrke att utbilda mig till för jobbet som lärare ska bli så otroligt roligt.

Jaha vad händer annars då? näe inte mycket, Andreas och Thyra är på dags kryssning idag med några kompisar och här sitter jag. Men det hade gungat en hel del och stackars Andreas som blir tokåksjuk mådde inte så bra. Men dom har det trevligt och jag ska nog åka in efter jobbet och möta upp dem tror jag, måste ändå in till stan och köpa student present till Mickis. Min minsta lillebro Emil och hans tjej tar studenten imorgon, så kul!! Emil kommer ara jätte fin med fluga och grejer.

Näe men mer än så här blir det inte idag.

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Ewa

Äntligen Sanna! Bra jobbat, jag har tröttnat på Blondinbellas blogg. Din är mycket bättre!!!

2009-06-04 @ 15:36:33
Postat av: Sandra

Jag kommer också läsa, "trogen läsare" ;)

2009-06-04 @ 15:39:39
Postat av: mickis

vad roligt att du börjat igen hjärtat =) hihihi.. hörs sen, min mobil funkar inte ring emils =) puss

2009-06-04 @ 15:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0