Midsommar!

Hallå gott folk!! Snart är det midsommar och solen skiner inte kan det bli bättre, ja förutom att jag jättegärna vill vara hemma nu. Det kan vara så att jag bara behöver jobba till tolv idag, skulle vara så skönt. Thyra ska till mamma och Bosse över midsommar och hon åker idag så jag skulle väldigt gärna vilja hinna hem innan hon far iväg.

Imorgon är det midsommar, jag älskar midsommar. Thyra ska som sagt med mamma och Bosse till skansen med några vänner som har en son som är lika gammal som Thyra. Dem var där förra året också, mamma "bokade" Thyra redan i Januari tro jag, bara för att vi inte skulle hinna planera något, så henne kommer vi antagligen inte se röken av några midsommrar fram över. Men hon älskar djuren på skansen och få leka med jonte är ju inte helt fel.

Vi åker till min Farbror imorgon och firar som vi gjorde förra året, det kommer bli sill lunch (blä), lekar och god middag. Jag står för lekarna med lite, väldigt lite hjälp från min faster. Men det ska bli så kul, lagen är indelade och lekarna är klara så det blir väl typ mellan lunch och middag som lekarna drar igång tror jag, antagligen efter att alla fått i sig något gott att dricka. I år  har jag dragit med mig Andreas syster Cizzi och hennes boyfriend Magnus, tänkte att det var dags att integrera sig med familjen Hildeby. Det kommer bli väldigt roligt, jag,Andreas,Mickis,Emil,Cizzi och Magnus får bosätta oss i ett tält över natten, ska bli intressant och se hur kalt det blir. Förra året var ju Juni en ganska varm månad, då har jag förmig att jag hittade Andreas ute på bryggan mitt i natten, det kan vara alkoholen som spökar eller så var det bara så helt enkelt, han sov på bryggan. Jag verkligen älskar midsömmar!!!

Eftersom att Thyra åker till mamma redan idag, drar vi på bio med Cizzi och Magnus ikväll coh sover sen över där så att hela fjollgänget från viksjö kan åka tillsammans, det är nämligen där hela familjen Hildeby bor, i Viksjö.

Jaha nu ska jag fortsätta hoppas på halvdag, fösöka göra mitt jobb som är hmmm.... att sitta vid datan just nu och sen ja inge mer. Hoppas alla får en underbar Midsommar!!





Så där ska jag se ut imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0