En söndagsmorgon.

Kan börja som denna om man har en dotter på 2,5 år. Vi, förlåt jag menar ju Thyra vaknar kl sju och vill att jag ska vakna, jag är jättetrött och är det fortfarande men kliver glatt ur sängen med leendet brett. Vi går till det svinkalla vardagsrummet och bäddar ner oss i soffan med ett varsitt täcke och några kuddar. I soffan ligger vi kanske en timme och kollar på Astrid Lindgrens jul och har det ganska så mysigt, det kan hända att jag blundar lite. Jag vill duscha så att jag piggnar till, så jag gör en koja till Thyra i badrummet och där ligger hon och tar det lugnt och läser böcker medans jag duschar, så skönt. När jag har duschat klart kollar vi lite på bollibompa, sen vill Thyra bygga slott med hennes lego, så vi går in i hennes rum och bygger lite med legot, Det sluta med att vi bygger ett torn som är lika högt som Thyra, det tycker hon är kul, ni ska få en bild på det. När hon har tröttnat på det, springer hon till soffan och skriker att hon vill titta på lejonhjärta, så nu sitter vi här och tittar på Lejonhjärta, en väldigt bra och mysig film. Thyra ligger och myser. Vilken bra start på dagen tycker jag i alla fall, ni andra utan barn kanske ligger och sover nu så skönt, men det kan man tydligen göra även om man har barn, har ett exempel av det i vår säng nu.

Så här kan de se ut en morgon hemma hos oss.



Igår var Sandra här och bakade världens godaste kladdkaka, jag lovar den är världsagod, bjuder på receptet längre ner. Sandra har börjat sticka och lärde mig igår, så nu kan jag sticka lite, men om jag ska vara ärlig kan jag ha glömt bort lite småsaker men ska helt klart försöka mig på det igen. Jag blev som besatt, när jag hade fattat hur man  skulle göra kunde jag inte sluta. Det vart faktiskt fint tycker jag.

Sandra och Tobbe kom också hit för att heja fram Sverige till en vinst, det gick inte så jäkla bra. Tur att jag missa halva matchen när jag la Thyra för annars hade jag väl blivit förbannad. Det var dem andra här hemma. Det va ju inte så bra att förlora, väldigt orutinerat. Ja förutom det bakslaget hade vi en väldigt trevlig helg. Hoppas den avslutas på samma härliga sätt som den började den här söndagen, ska ta mig ut för en springrunda ikväll och sen kanske hyra en film om mannen i huset känner samma sak, nej fan det är ju ensam mamma söker ikväll, det går ju inte att missa.

Här har ni bilder på dem som va här igår.

Och Tobbe men han vill inte vara med på kort.

Polly chokladkaka.

1 påse polly
1st Mörk choklad (250g)
175g smör
3st ägg
2dl strösocker
1dl vetemjöl

Sätt ugnen på 175 grader.
Smält smör och choklad i ett vattenbad.
Vispa ägg och socker poröst.

Blanda ner coklad och smör smeten i sockersmeten och tillsätt vetemjöl.
Häll i en påse polly i smeten och rör om, häll smeten i en form och ställ in i ugnen.
Den ska vara i ugnen i ca 30 minuter, beroende på hur kladdig man vill ha sin kaka.

Testa den här den är väldans god.
Smaklig fika!

Hoppas alla får en bra söndag!


Kommentarer
Postat av: roffe

fin design! ;)

2009-10-11 @ 12:52:13
Postat av: Nattis

Vad duktig du e så gick ut och sprang fast även fast jag inte kunde.. men på tisdag, då kör vi antingen vattengympa eller så går vi ut å springer :) wii

2009-10-11 @ 22:04:04
Postat av: Ewa

Oj oj oj! Den kladdkakan ser jag fram emot att få göra!

2009-10-13 @ 15:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0