Tisdag idag, bara tre dagar kvar till helg.

Jag är så himla trött idag, vet inte vad jag gör eller säger, vill bara sova. Men Andreas är på träning nu så jag får vänta ett tag till tills jag kan åla mig ner i sängen under två täcken och sju-åtta kuddar, jag bara längtar. Thyra har nämligen bestämt sig för att vakna en gång i halvtimmen och gråta och skrika lite, jag vaknar varje gång. Hon drömmer nog, stackars liten, man vill trösta men hon blir ännu argare om jag försöker krama henne. Så våra nätter har vart förskräckliga dem två senaste nätterna. Måtte det ändras snart, hur mycket ska en stackars mamma orka utan sömn.

Idag har vi haft redovisning i skolan, det gick åt helvete, vi var alldeles för oförberedda så dåligt av oss men nu är den gjord och det är väldigt skönt. Jag smet faktiskt efter redovisningen till bibblan med Petra. Vi har nu valt och sökt kurser inför vårterminen, det blir massor av specialpedagogik, nått jag brinner för, det ska bli galet kul!! Efter det blev jag bjuden på lunch och en soyalatte av min kära vän, tack Petra för det!

Thyra har fotograferats idag, våra erfarenheter från förra gången detta foto skulle tas på dagis är väldigt negativa. Vi hade köpt nya fina kläder dagen till ära. Vid tio när alla har tagit sitt foto ringer dagis och berättar att det inte blev något kort på Thyra det året, varken gruppbild eller enskild, Thyra var livrädd för fotografen och grät hysteriskt, tre fröknar försökte trösta och sitta med, men det gick inte. Så i år var vi förberedda, vi köpte inga nya dyra kläder utan tog en fin klänning från garderoben, Andreas följde med och skulle var där som stöd. Dem började med gruppbilden och Thyra blev som planerat lika rädd, dem försökte väl men det slutade med att Andreas fick vara med på gruppbilden med Thyra i knät. Så nu ska det bli intressant att se hur alla andra föräldrar reagerar när dem få se Thyras pappa på gruppkortet, alla föräldrar på Thyras avdelning kommer ha honom i en ram hemma på väggen, så roligt! Det enskilda kom efter och det lyckades hon galant med. Pappa Andreas på kort, det ska bli kul att se, tror inte han var uppklädd heller, gulligt.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0