Jordgubbar och knäckemacka med smak av kanel!

Jag sitter med en skål jordgubbar,kessella och knäckemacka med smak av kanel som är så gott så jag inte kan sluta äta dem. Väntar på att idol ska börja, äntligen har det börjat och hundra andra serier som man tycker om. Nu när hösten nästan är här kommer alla serier tillbaka den ända serien som fattas nu är greys anatomy sen är jag nöjd men den borde komma snart.

Det finns ett litet irritationsmoment under denna sköna mörka onsdagskväll och det är ljudet på tvn, eller det är boxen som bråkar med mig, den har hackat hela kvällen, ljudet försvinner då och då. Hur fan ska man kunna se idol då om man bara hör halva låtar hela tiden. Men jag sitter här lungt och stilla, äter en jordgubbe och dricker lite vatten och biter mig i kinden för att jag inte ska bli helt crazy och springa fram och slänga tvn i marken och tro mig just nu är det inte långt kvar tills detta sker.

Va annars då? Jo tån mår bättre, fortfarande blå men smärtan är inte lika olidlig längre och jag kan faktiskt gå. Tog faktiskt en två timmars promenad med Maria och hennes son Linus igår. Men efter fem minuters promenad får jag skavsår på ena foten aj,aj,aj säger jag bara då var det liksom ca 115 minuter kvar vilket jag inte kunde tro då. Den promenadslinga vi gick tar oss i vanliga fall, utan barn 40 minuter. Förra gången vi gick med barnen tog det en timme och tjugo minuter ungefär. Men denna gång valde Thyra att hoppa ur vagnen tidigare än förut och min dotter är inte så jäklans snabb, hon ska ta allt och plocka med sig blommor och stenar, köra vagnen själv och busa med linus. Efter några knuffar,gråtattacker,skrikattacker,skrattatacker, två skavsår, typ fem kisspauser och en cyklande flåsande och lite otäck man (stoffe, Marias man) var vi äntligen hemma och bums i säng. Men säger då det, att få gå på promenad med dem två är väldigt roligt. Thyra och Linus har super kul tillsammans och jag och Maria kan prata i lungn och ro om allt mellan himmel och jord.

Idag har jag suttit på en av dem tråkigaste föreläsningarna i världen ( okej tog kanske i lite där) fick min vän Petra att skratta och störa alla i hela salen och vi är nog inte så omtyckta just nu men vad gör det?!

Bilder från promenaden:


Det här är Bro om det är någon som undrar hur det ser ut här, haha nej då det finns hus och en ICA och lite till kanske :)


Tok bus och skrattattacker

Barnen plockar gräs och försöker äta, men så gör man inte!!

Den tuffaste, underbaraste , vackraste tjejen och vem som är pappa till henne behöver Andreas aldrig tveka om :)


Just precis nu fick en tjej på idol mig att rysa, vilken röst!!

Hare gött och god natt!!


Kommentarer
Postat av: Ewa

Men herregud...vad stor hon har blivit min kompis! Har inte sett henne på hela sommaren! Kram till er alla

2009-09-10 @ 00:20:14
URL: http://ewapettsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0