Piss fredag.

Idag var det tänkt att Thyra skulle få följa med mig till skolan en snabbis och träffa mina gruppmedlemmar. Thyra var glad och jag var glad. I januari opererade Thyra bort en knöl från halsen, den är borta nu men hon har haft en till som läkaren tyckt att vi ska avvakta med om den inte ändrar utseende eller blir större, den senaste veckan har den ändrat utseende och ser infekterad ut och redo att spricka vilken sekund som helst. Jag har tänkt ringa Thyras läkare på karolinska hela veckan men har glömt bort det av någon konstig anledning, idag bestämde jag mig för att ringa och boka en tid. Fick prata med en trevlig sköterska och förklarade hur det såg ut. Mottagningen stängde 12 så vi kunde inte få någon tid idag men hon sa till oss att åka till akuten för att titta till den, hon tyckte inte att det lät så bra. Så Bosse hämta mig och Thyra i centrum kl tio. Vi begav oss till karolinska och gick in på akuten och anmälde Thyra, då helt ovetande om att vi skulle bli kvar där ett bra tag. Thyra har haft en hel myrstack i byxan hela dagen, helt förståligt, vi var på vuxenakuten så det fanns inte många barn där. När vi väntat i tre och en halv timme, utan lunch med bara en litet macka i magen, frågar vi tjejen i kassan hur lång tid det är kvar innan vi får komma in, hon säger att det är tre före och att det antagligen är en stund kvar. Bosse går då och köper något litet att äta och jag får äntligen Thyra att sova, då ropar dem upp hennes namn vilken härlig tajming!!! Thyra sover sig igenom undersökningen vilket känns ganska bra då hon är livrädd för läkare, men vaknar när hon får en pinne i halsen, stackars liten. Men efter 5 timmar på akuten får vi äntligen åka hem med en ny remiss till punktion, så jävla jobbigt, då gör vi om allt igen då!!! Det hon ska göra på måndag är att dem tar ett prov på knölen och det som finns i, efter det får vi träffa läkaren igen och då får vi se vad som händer, vet inte om dem väljer att operera igen för knölen är inte så jättestor men börjar blir lite trött på att min lilla tjejen aldrig får bli bra, så min fredag har vart så sjukt jobbig med väntan, väntan och ännu mer väntan.

Dock så finns det en höjdpunkt på denna jobbiga fredag och det är att det gled in en man på akuten iklädd mjukisdräkt, Estrellas popcornpåse i ena handen och en colaflaska i andra, ser lite halvt sliten ut och dessutom hade han vip till akuten och gled raka vägen in till läkaren utan att passera inskrivningen och kassan, när han glidit in med sina två assistenter och sin popcornpåse kollar jag och Bosse på varandra och vi är nästan helt säkra på att det var Thorsten Flinck som just gled förbi, coolt tänker jag men när han senare gick ut igen vart vi lite mer osäkra på om det verkligen var han, men jag kan få tro det så att den här dagen inte bara var tråkig. :)

Thyra och Andreas kom hem från cirkusen för ett tag sen, så nu sover Thyra som en stock efter denna händelserika dag. Vi har Sandra på besök och ska väl kolla en film nu skulle jag tro.

Hoppas all har haft en bra dag, sov gott i natt.


Min lilla solstråle som är oförskämt duktig!!!


Kommentarer
Postat av: nattis

nah, stackars lilla gumsan! tänk att den lilla kroppen ska stå ut med så mycket! hoppas det går bra i alla fall, vi hörs snygging ;)

2009-09-18 @ 22:08:51
Postat av: Ewa

Men lilla Thyra vilken otur du har!

en det är klart att det går bra, du är ju en tuff tjej med världens bästa föräldrar.

Kramar till er

2009-09-19 @ 00:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0