Underbara, underbara fredag!!!!

Go kväll kära läsare, det är så kul att se hur många jag faktiskt har som läser min blogg. Det är en del och jag är i chock att någon faktiskt är intresserad, förstås jätteglad för det är jag också men lite prestationsångest blir det.

Nog om det, idag har det vart en sån bra dag, den startade inte så jättebra men det är helt mitt alldeles egna fel. Vi vaknade tidigt hela familjen, lite Thyras fel och en liten, väldigt liten del mitt fel. Vaknade med huvudvärk när Thyra bestämde sig för att nu var det dags att gå upp, sparka upp Andreas ur sängen för att jag kände att mitt huvud behövde lite mer sömn, gick själv upp efter 5 minuter (jag kunde inte somna om), Thyra vart glad men Andreas vart mindre glad men inget att gråta över, livet går vidare, imorgon ska han få sova.

Vi vaknade så tidigt som halv 8 och bestämde oss för att åka till sylta och plocka upp Emil för idag var dagen med stort S (som i skridskor). Thyras första skridskoträning, hennes väg upp mot elitserien är på G. Hon var inte så duktig som jag hade hoppats, men hon hade så himla kul, hon ville åka fort hela tiden och tog stöd av Andreas, Emil och Robin. Emil började göra lite skridskodans med henne så hon låtsades att hon var en av dem i Disney on ice. Hon kan ju få tro att hon är Musse pigg eller någon annan rolig figur, roligt hade hon i alla fall och det var huvudsaken med hela besöket. Så nu blir det väl ishallen vareviga lediga dag.


Men nu ska jag återgå till varför dagen inte började så bra. Vi gick in på ica för att köpa lite bananer till Thyra som hon kunde smaska på när vi åkte bussen till sylta. När vi kommer in på ila är det första man ser bakelser och fikabröd, det finns en lite kylbox där med nybakta tårtor och lite mindre goda bakverk, just idag när jag tittar ner i den ser jag min absoluta favorit dessert, tiramisu och snabbare än jag han tänka plockade jag med mig den. Och så fort vi klev innan för dörren i sylta var den uppäten. jag åt allt själv en hel låda tiramisu till frukost, fan av äcklig jag är!! Jag höll på att spy ungefär fyra gånger på bussen, tåget och i ishallen tillslut ringde jag pappa för att fråga om han kunde köra hem mig för något tåg tänkte jag då inte åka med, min värsta mardröm är att spy offentligt. Så min snälla pappa hämtade mig och körde hem mig sen blev jag sängliggandes ett bra tag. Den glada nyheten är att jag mår bra och är oskadd ingen olycka hände och jag kommer med största sannolikhet aldrig mer äta tiramisu till frukost.



Tyvärr hittar jag inte kameran så bilder från ishallen kommer imorgon, istället har jag tänkt att bjuda på några bilder som jag tagit på min lillebro med tjej och deras bebismage.





Så fina dem är!!

Är klar med examinatione nu också, imorgon åker den på posten, grattis till mig!!

Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Malmöbesökaren

Vilka söta små barn!:)

2009-09-26 @ 12:20:17
Postat av: Nattis & Bowser

hejhej, nu har jag och busen läst lite här.. och Bowser håller med mig och vi båda skakar på huvudet när vi läser tiramisu till frukost.. :P du e bra rolig! :) Tack för idag förresten, även om det inte var så länge så tackar jag och busen dig för det goa sällskapet! :) vi hörs mer i veckan och ser om vi kan leka lite med, även med Sandy kanske :D puss på're snygging!

2009-09-29 @ 16:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0