Vilken skön dag!

Herre gud säger jag bara, va vi fick stressa när vi vakna. Thyra vaknar i vanliga fall halv sju på morgonen, idag sov hon och jag till halv nio gaaaa!!! Vi skulle möta några kompisar kvart i och ha sällskap till dagis, vi brukar ha det när vi lämnar nio. Vi vaknar halv och jag ser messet som han skickat och frågar om jag kommer kvart i. Jag hoppar upp ur sängen, Thyra vaknar lite chokad och ville minsan inte gå till dagis idag, jag fick slänga på mig lite smink, ser ut som en trasig ballong annars. Klä på Thyra som så klart ska protestera lite, bara lite. Klär på mig själv, gör välling, springer ner till vagnen med Thyra under armen och sätter henne i vagnen, ger vällingen och sen va vi på gång mot dagis klockan var då 08:37 ,jag gjorde allt det där på 7 minuter ååå va stolt jag är över mig själv!!! Och Thyra var väldigt glad när vi väl kom fram, hon gick direkt in och börja rita med en kompis så det var skönt, jag fick inte ens en puss :( men hon fick en av mig och berättade det glatt för kompisen bredvid.

Nu sitter jag hemma, och är mindre stolt över mig själv. Har nämligen en text som ska vara inlämnad senast ikväll 00:00 tror ni att jag kommit långt, att jag ens har börjat med texten?? Så klart har dumma dumma jag inte ens börjat, va är det för fel på mig??? Jag kan verkligen inte sitta flera dagar innan och börja skriva en text jag måste börja samma dag, såå jävla klantigt av mig, vart ska det här sluta. Har egentligen ett seminarium idag kl 13 till 16 men har bestämt mig för att strunta i den, sitter hemma och skriver klart texten i stället som tur är har fler tänkt samma sak som jag och håller sig hemma idag. Jag har till tre på mig sen ska den vara klar för då ska jag hämta Thyra. 

Men testa skriva om det som jag ska skriva om, smaka på det här : Argumentera för och emot Michel Foucault och Pierre Bourdieus syn på vad makt är. Jaha jag fattar nada, har läst texterna om fängelsen och socialt kapital, habitus och tusen andra kapital en människa har, vart ska det här sluta??! Men men det är mitt fel så jag ska väl ta att sätta igång.

Hoppas ni andra får en betydligt mycket roligare dag än mig, hej så länge! 



Svårt att inte tappa intresset för dem här instruktionerna.



Jag ritar mer än vad jag skriver, det hjälper inte mig nu, skit!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0