Påsk!

Så var det skärtorsdag idag då och inte en ända påskkärring har vart och plingat på, tråkigt men kanske lika bra hade inget godis att ge dem i alla fall bara frukt och hur glad blir man som barn om man får ett äpple nja inte jätteglad kanske.

Thyra fick vara ledig från dagis idag så vi har haft det lite mysigt hon och jag. Vi låg kvar länge i sängen och kollade på barnprogram och åt frukost, det var väldans mysigt. Sen ett långt bad och lite lek med lego och dockor, efter det blev det en eftermiddagslur vilket jag behövde kan jag säga och när vi vaknat gjorde vi äppelpaj som vart otroligt god faktiskt. Men vi har saknat Andreas massor och Thyra frågar hela tiden när han kommer hem, han har jobbat sent i två dagar så hon har inte träffat honom så mycket. 

Vi håller på och söker och tittar på lägenheter just nu, vi är i behov av större så en fyra är vad vi vill ha och Thyra har fått följa med och titta och säga sitt. Hennes önskemål är att hela lägenheten ska vara rosa och vi har liiiite svårt att ordna det men vi har gjort en kompromiss och hon kommer få rosa i sitt rum och det gick hon med på även om jag är lite sugen på rött och vitt men det är inte jag som ska sova i rummet. Hon har flyttat idag också, men tydligen är det bara hon och pappa som ska flytta till en lägenhet jag får tydligen bo kvar här, vet inte riktigt hur jag ska ta det men tar hon Andreas får hon mig också.

Imorgon ska vi på påskmiddag hos mamma och hon har köpt ansiktsfärg så Thyra ska få måla sig till påskkärring och jag har lovat att jag också ska bli en, det ska bli kul för det var väl typ för 15 år sen man var påskkärring, hur gammal var jag då? 23-15= 8 ja det kan vara rimligt att jag var det då utan att det skulle kunna vara pinsamt.
Ni får säkert se en rolig bild av det imorgon.

Senaste ultraljudet såg bra ut, en liten liten förändring på flödet i Texas navelsträng men inget att oroa sig för sa läkaren. Så jag får lita på det även om oron tuggar i mig, men jag kan inget göra. I tisdags hade jag sammandragningar var 5 minut hela kvällen, det var inte långt ifrån att vi åkte in, Andreas var väldigt orolig och ringde själv till förlossningen för att prata med dem. Jag är i vecka 28 (27+5) snart vecka 29 och ingen trodde att jag skulle gå så här länge och det är ju toppen.

Nu ska ni få se lite bilder på min skorpa från idag och en väldigt häftig bild på Tristan som vi fick med oss från ultraljudet av den snälla läkaren.




Hon är duktig på att göra sig till min dotter.

Här har ni vårt påskris som jag och Thyra pyntat.


Och sist men inte minst en häftig bild på Tristan, Texas ville inte alls vara med på bild tyvärr.


God natt på er!


Kommentarer
Postat av: Malin

Glad påsk!

2010-04-03 @ 10:42:57
URL: http://mauo.blogg.se/
Postat av: Nattis

Vad söt hon är lilla Thyra-myra! :) och bilden på Tristan är så himla cool!

2010-04-04 @ 20:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0