Fredag och chocken har lagt sig.

Idag är det fredag och två dagar sen vi fick vet att vi ska få två pojkar. I onsdags var jag lugn och befann mig mest i ett lyckorus, igår var en dag där mina tankar bara snurrade runt och jag vart orolig för allt möjligt. Hur ska min kropp klara av att bära två, jag är ju så liten och jag har blivit förvarnad att jag kommer bli gigantisk i alla fall magen. Just nu har killarna tagit lite fett från mina ben och lagt på magen, för benen är mycket tunnare än vad dem var innan så byxorna sitter lite lösare men trycker däremot på magen, mindre skönt. Jag började också oroa mig för att något ska hända med någon av våra pojkar, det är tur att man har mamma och Andreas som lugnar en för annars hade jag blivit galen av alla tankar. Mamma fick nog samtal av mig tio gånger igår, men om jag är orolig så är hon den enda som kan lugna mig. Jag är däremot inte alls orolig för hur vi ska klara av att ta hand om två små barn och en treåring för det får ta den tid det tar för oss att komma in i rutiner, Andreas får vara hemma samtidigt som mig så vi kan ta det lugnt och ta det i vår takt.

Jag känner i alla fall ett starkt behov att få läsa en bok om allt möjligt som har med tvilling graviditeter att göra, jag har fått hårda direktiv av barnmorskan på karolinska att inte läsa eller söka på internet så just nu håller jag på att bli galen, vill läsa läsa läsa!!! 

Vi har också bestämt oss för två namn nu och hoppas på att en vagn som vi tycker om ska bli vår så har vi en sak klar, för även om det är lång tid kvar innan dem kommer så måste vi göra allt så länge jag orkar röra mig för det har jag också fått höra kommer bli lite svårt om några månader. Så nu väntar vi på svar från tjejen med vagnen  och jag ska kanske åka med mamma och kolla lite mammakläder på söndag, för mina kläder fungerar helt enkelt inte.

Nu ska jag fixa mig, Andreas och Thyra är och åker lite skridskor här utanför och jag har fått legat i sängen hela morgonen, precis vad jag behövde. Snart dyker brorsorna och Mickis upp och ska hälsa på så jag måste plocka undan lite, hatar när det är ljust för då ser vår lägenhet så skitig ut och det är väl egentligen precis va den är också.

Hej så länge!!



Stolta föräldrar och en blivande storasyster. Här ser man megn lite också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0