Längtan!

 

God morgon på er!

Jag ser att jag har ganska många läsare varje dag och det är ju trevligt, det vore kul och veta vilka ni är. Jag vet att mina närmaste vänner läser och min familj så klart. Eftersom att jag på senare tid blivit ganska virrig och lat så har jag blivit fruktansvärt dålig på att svara i telefon, om ni ringer och jag inte svarar så är jag antagligen så trött så jag inte orkar prata och jag vill vara så alert som möjligt när jag ska prata med mina vänner. Men det dåliga är att jag glömmer att ringa upp och det ber jag hemskt mycket om ursäkt för, check lista till mig själv är att ringa Sandra idag :)

Det rör sig i magen hela tiden och det gör mig väldigt lycklig just nu. Det är liksom lite obehagligt nästan, för med ett barn i magen är det oftast sparkar på ett ställe i taget men nu är det som så att om en sparkar till uppe på magen så sparkar den andra neråt och det blir samtidigt så klart. Hela magen rör sig och jag vet inte om det börjar bli ont om plats för det är mer fötter som drar längs magen så man kan se på utsidan hur en fot går från den ena sidan till den andra, som en alien och lägg på bilden av min mage med hud tunn som en ostskiva och alla ådror som syns nu så är det kanske en alien mage ändå. Jaja trotts ailien magen är det mysigt att dem rör sig hela tiden då vet jag att det är bra där inne. Nytt ultraljud på Torsdag på ks i solna igen, skönt.

Helgen har vart kanon, jag har köpt ny matta till Thyras rum och en pall till toan så jag äntligen kunde plocka bort pottan. Jag fick åka själv med mamma och Bosse till Ikea och äta deras frukost där och när vi handlat klart fick jag i mig två korvar, inte för att jag var hungrig utan att det är ett måste när man åker till Ikea, jag måste äta korven där för den är absolut utan tvekan den godaste korven i världen.

Vi var också och hälsade på Robin och Cazzandra i lördags och det var väldigt trevligt, vi pratade magar och bebisar och Cazzandra var ju redo för att föda, det har hon vart länge :) och i söndags fick hon äntligen sin lilla bebis så ett stort grattis till Robin, Cazzandra och Aaron.

I söndags var det slapp i sängen hela dagen, till och med Thyra var slutkörd, men hon trivs numera väldigt bra i sitt rum när vi möblerat om och lagt in en stor och mysig matta så hon lekte ganska mycket där inne, men vi somnade alla tre innan det bar av på kalas. Lilla Linus som Thyra säger fyller hela tre år, dem börjar bli så stora nu. Vi fick goda kakor och tårta och pizza till och med, vilken lyx och var inte hemma förens kl halv 9.

Nu är Andreas och lämnar Thyra på dagis, alla dagar jag får vila är guld värda. Det är i vanliga fall en promenad på tio minuter till dagis men med min pensionärsgång och tjocka mage tar det nu betydligt länge och fan vad ont jag har när jag väl kommer innan för dörren. Hemvägen är värst, då går jag och tänker att nu är det bara den biten kvar och när jag kommit till målet börjar jag om och nu är det bara den lilla biten kvar och när jag äntligen kommer till porten så upptäcker jag att det är en trappa kvar, fan att man glömmer den varje gång, hasa sig upp och in genom dörren och bums i säng för liggande läge är det ända som är skönt efter den promenaden, ni skulle antagligen skratta om ni visste hur liten promenad det egentligen är, innan jag blev gravid kunde jag gå låååånga promenader men inte nu. Tur att man blivit sjukskriven nu i alla fall.

Så fort magen är borta så ska jag och vagnen ut på mils långa promenader och jag har några offer som ska få följa med, jag berättar inte vilka för då kommer dem inte svara i telefonen när jag ringer sen.

Jaha nähej om man skulle fortsätta titta på nakna kocken och stoppa i sig något att äta.

Måste säga att jag älskar min familj i mängder!!


Se så kul man kan ha :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0