God morgon

Idag fick man sovmorgon till tjugo över åtta, härligt. Andreas försöker fortfarande sova men jag tror att ljudet av ctg och tv gör det lite svårt. Nu har jag alltså ctg kopplad på magen och lyssnar på hjärtljuden, enligt mig är det inte längre några toppar på kurvorna som det brukar och det är ju inte bra men vad vet jag, är ju ingen läkare. Mitt blodtryck ligger på gränsen till för högt och proteinen vet jag inte än men jag blir väl hemskickad i alla fall är ju "bara" i vecka 36+1 så varför hjälpa mig på traven när dem har tryckt i mig bricanyl tre veckor i rad. Nu kom en barnmorska in och berätta vilken fin kurva det är på ctg, sätt igång mig bara vi vill ha våra pojkar nu innan det händer mig eller pojkarna något, läkarna här kör nämligen lite på chans. Mina blodprover ser bra ute men jag läcker äggvita och ingen förstår varför så då kan det va ett tag till, tills jag blir superdålig eller killarna tar stryk. Nått är det ju med mig jag mår inte bra varför vänta tills jag blir så dålig så att jag inte kan genomföra en förlossning när jag skulle klara en nu jäkla humbum läkare som jag aldrig kommer förstå. Bitter neeeej då! Nu ska jag vila och (jag&andreas) ska väl lösa korsord eller ta en promenad. Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0